פירוק חיי נישואין, גירושין ופתיחת פרק חדש בחיים אינם תהליך פשוט. החיים לבד, מעבר לדירה אחרת, מעבר לקונסטלציה של משמורת משותפת במקום לחיות במסגרת של תא משפחתי – כל אלה הם שינויים שצריך להתרגל אליהם, ושיכולים לעורר לא מעט קשיים ורגשות כואבים. איך עוברים את זה? איך מסתגלים בצורה נכונה לאורח חיים חדש אחרי גירושין? כל הטיפים.

עשה לך תחביב

השקיעו בעצמיכם, אמצו תחביב ועשו כל יום משהו אחד שאתם אוהבים לעשות. ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מתעסקים יותר ב"צריך" מאשר במה שאנחנו באמת רוצים ואוהבים לעשות, מה שיוצר תסכול וחוסר סיפוק. גם אם זכיתם לעבוד בעבודה שאתם מרוצים ממנה ושמאפשרת לכם להביא את עצמיכם לידי ביטוי, בחרו דבר מה נוסף שעושה לכם טוב ועשו אותו כל יום. זה יכול להיות נגינה על כלי, תרגול יוגה, צפייה בסרט או קריאת ספר- הכי חשוב שתעשו את זה מאהבה.

שחרר רגשות כואבים ומעכבים

כפי שכבר אמרנו, התקופה שאחרי הגירושין כרוכה בהתמודדות לא פשוטה ומלווה ברגשות קשים שרצוי לשחרר. זה יכול להיות כעס על האקס, רגשות אשמה על כך שלא עשיתם מספיק כדי להציל את הקשר, חוסר ביטחון עצמי או תחושה של חוסר אהבה עצמית – חשוב שתמצאו את הדרך להיות עם הרגשות הללו, לבטא אותם ולשחרר אותם מכם. פסיכולוג, טיפולי ריברסינג, קואוצ'ינג או קונג פו- אתם בטח יודעים מהי הדרך הטובה ביותר בשבילכם לעבוד עם הרגשות שלכם.

בלה עם אנשים שאתה אוהב

הקיפו את עצמיכם באנשים שאתם אוהבים ושעושים לכם טוב. אמא, אבא, אחים, חברים טובים או קולגות לעבודה- חשוב שיהיה לכם את מי לשתף במה שעובר עליכם ושיהיה מי שיציע לכם כתף להישען עליה בזמנים קשים. כשאנחנו נמצאים בקרבת אנשים שאנחנו אוהבים, האנרגיה שלנו היא טובה ומצב הרוח מרומם יותר.

בחן את עצמך

נצלו את התקופה שאחרי הגירושין כדי לעשות עם עצמיכם חשבון נפש. כפי שצריך שניים לטנגו, כך צריך גם שניים כדי להתגרש, מה שאומר שלכל אחד מהצדדים איזושהיא אחריות לכך שהקשר הסתיים. כדי שתוכלו לפתוח פרק ב' בחיים בצורה נקייה, שתאפשר לכם דווקא ללמוד מטעויות שכבר עשיתם- כדאי שתפתחו מודעות לחלק שלכם בפירוק הקשר ותעבדו על כל מה שעיכב אתכם או גרם לכם להתנהל בקשר בצורה שאיננה מיטיבה. "עבודה עצמית" כזו היא מאוד מתגמלת מאחר שהיא תסייע לכם לצמוח ולהתפתח כבני אדם, להפיק יותר מהחיים ולחוש שאתם יודעים איך לעשות לעצמיכם טוב.

דילוג לתוכן