אין דבר כזה גירושים קלים, משום שכל הליך גירושין, אפילו אם הוא נעשה במהירות ובדרכי נועם, יהיה קשה רגשית ולעיתים, גם כלכלית. עם זאת, יש פער גדול מאוד בין גירושין שנעשים בדרכי מדון, לבין גירושין שנעשים בקלות, באדיבות וכאמור בדרכי נועם. כמו כן, השאיפה היא תמיד לחתור להתגרש בדרך השניה, דהיינו "בקלות". אך כיצד אפשר לעשות כן? ובכן, זו שאלה שעולה רבות בפורום דיני משפחה. לכן, במאמר הבא, נציג מספר עצות, שיכולות לסייע לקורא שמתעתד או נמצא כבר בהליכי גירושין ומבקש לדעת את התשובה, כאמור.

להתנהל בדרכי נועם:

אתם באמת רוצים להתגרש בקלות? הדרך הנוחה והיעילה ביותר לעשות זאת היא להתנהל בדרכי נועם. זאת אפשר לעשות, למשל, באמצעות פניה להליך גישור או באמצעות חתירה להסכם גירושין והימנעות מניהול הליך משפטי ארוך ויקר. ניהול הסכסוך בדרכי נועם, בוודאי שיוכל להביא אתכם למטרה. בנוסף, ניהול הסכסוך בדרכי נועם, בא לידי ביטוי גם בצורך להתנהל בכבוד כלפי בן או בת הזוג מהם אתם מבקשים להתגרש. כדי להתנהל בדרכי נועם, חשוב לשמור על קשר תקין ומכובד, אפילו אם ישנן חילוקי דעות במסגרת ההליך.

לנסות לפתור את המחלוקת בגישור:

כאמור, העצה העיקרית היא לנהל הליך גירושין בדרכי נועם. מכאן, שמבחינה אופרטיבית, הדרך לכך (לרוב) היא להיעזר בשירותיו של מגשר מיומן. גישור נועד להביא את בני הזוג לידי הסכמות. זאת, בניגוד לניהול הליך משפטי, אשר לבסוף מבכר עמדה אחת על פני רעותה. הליך משפטי, בכל דרך שלא נבחן זאת, תמיד מביא לכך ששני בני הזוג יפסידו. גישור, מנגד, מביא לכך ששני בני הזוג ינצחו משום שהם אלו שישלטו על ההליך, הם אלו שיגיעו לפשרה, שמקובלת על שניהם.

כמו כן, לא פחות חשוב – הליך גישור אינו מתנהל בפן הפורמאלי שבו מתנהל הליך בבית המשפט. גישור נערך בצורה נעימה, ביתית, שמשליכה על כלל ניהול ההליך. לכן, אם ברצונכם להתגרש בקלות, מומלץ מאוד לפנות להליך גישור.

לנהל הליכים משפטיים בצורה עניינית:

גם אם פניתם להליך משפטי, העצה המועילה ביותר שתופנה אליכם היא לא לנהל הליכי סרק. אם יש לכם מחלוקת אמתית, אז בוודאי שזה בסדר גם לפנות לבית המשפט אשר יכריע בה. עם זאת, אם אתם באמת רוצים להתגרש בקלות, הימנעו מניהול הליכים מיותרים. אל תגישו בקשות סתמיות ואל תכפישו את בן הזוג בכתבי הטענות, פשוט היו עניינים. ככל שתתנהלו בצורה עניינית, גם ההכרעה, ככל הנראה, תהיה מהירה ועניינית יותר. מה גם שככל שתתנהלו בצורה עניינית יותר, גם לבית המשפט יהיה קל יותר להכריע במחלוקת בינכם.

להזדהות עם הקשיים של בן או בת הזוג:

כדי להתגרש בקלות, כדאי מאוד גם לשמור על קשר תקין עם בן בת הזוג, שהרי לא מדובר באויב. מדובר בבן הזוג שלכם לשעבר וכן בין היתר, ייתכן שמדובר באם או באבי ילדיכם. לחלופין, עדיין מדובר במי שעד לא מזמן אהבתם. לכן, במהלך הגירושין חשוב מאוד לכבד את בן הזוג, להבין אותו, ללכת לקראתו ולדעת שגם לו לא קל וכן לא להסס להזדהות עמו. ייתכן שתגלו גם ידיד\ה טובים להמשך החיים והיו דברים מעולם.

לפנות לייעוץ פסיכולוגי בעת הצורך:

אחד המאפיינים של הליך הגירושין הוא קושי רגשי ונפשי, שהם פועל יוצא טבעי ביותר להליך זה. גירושין פוגעים קשות בתא המשפחתי, הם מביאים לשינוי קיצוני באורח החיים ומחייבים אותנו להביט על עצמנו וללמוד: ללמוד על הטעויות שעשינו, על המהלכים הנכונים שעשינו ולעיתים, בצורך האישי, לדעת לתכנן מסלול מחדש לחיים. כדי לעשות זאת בצורה אפקטיבית, מומלץ מאוד גם להיעזר בייעוץ פסיכולוגי.

לא להסס לשתף את בני המשפחה:

כדי להתגרש בצורה קלה, עדיף לא להיות לבד, שכן זו דווקא התקופה שבה עליכם להיעזר בבני משפחתכם וקרוביכם. לכן, בתקופת הגירושין אל תהססו להיעזר בבני משפחה, להתייעץ עמם ולשתף אותם בקשיים שלכם. את הביטחון האישי ואת תחושת החום והאכפתיות, אפשר, לרוב, לקבל רק מהבית. "הבית", הוא בדרך כלל בני המשפחה וקרוביכם, כאמור.

לקבל ייעוץ משפטי:

כדי להתגרש בקלות, עליכם גם לדעת כיצד מתגרשים, מהן הזכויות להן אתם זכאים במסגרת הליך הגירושין. מה מותר בגירושין ומה אסור והאם גם ישנן השלכות מסוימות בנסיבות העניין שלכם, על אופן הגירושין וחלוקת הרכוש והמשמורת. לכן, בדרך לגירושין קלים, כדאי לכם מאוד לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין העוסק בדיני משפחה.

דילוג לתוכן